Porsche, Ekim 2019 ile Şubat 2024 tarihleri arasında üretilen Taycan modellerinde akü modüllerindeki kısa devre olasılığı nedeniyle 27 binden fazla aracı geri çağıracağını duyurdu. Henüz somut bir teknik sorun bulunmamış olsa da araç sahiplerinin güvenliğini sağlamak adına ihtiyati tedbirler uygulanacak. NHTSA’nın yayınladığı raporda, batarya modüllerindeki kısa devrelerin yangın riski oluşturabileceği belirtiliyor. Bu yüzden, araçların özel teşhis yazılımları ile kontrol edilmesi için yetkili servislere götürülmesi gerekiyor.
Porsche, geri çağrılan araçların sahiplerine, servis ziyaretine kadar olan süreçte araçlarını maksimum yüzde 80’e kadar şarj etmelerini tavsiye ediyor. Bu önlem, yangın riskini azaltmaya yönelik bir adım olarak değerlendiriliyor. Sorunun çözümü için 2025’in ilk çeyreğinde kapsamlı bir yazılım güncellemesi planlanıyor.
Audi de benzer bir sorunla karşı karşıya. ABD’de yaklaşık 6,500 e-tron GT ve RS modeli, aynı batarya teknolojisini kullandıkları için geri çağrıldı. Batarya izolasyonundaki yetersizlik, sıvı sızmasına neden olabileceği için elektriksel sorunlar ve potansiyel yangın riskleri doğurabilir. Audi, araç sahiplerine bilgilendirme mektupları göndererek yetkili servislere başvurmalarını öneriyor.
Her iki marka da araç sahiplerine ekim ve kasım ayları boyunca bilgilendirme yapacak ve ücretsiz bakım hizmeti sunacak. Onarımlar yetkili servislerde gerçekleştirilecek ve batarya modülleri, sorun tespit edilmesi durumunda değiştirilecek. Porsche, batarya sızıntısını önlemek için kullanılan izolasyon malzemesinde iyileştirmeler yapıldığını ve yeni modellerde bu sorunların giderildiğini belirtti.